Jak zwiększyć efektywność pracy zdalnej
Aby poprawić efektywność pracy z domu, warto stosować się do kilku podstawowych zasad. Jakich?
Podstawowe zasady efektywnej pracy zdalnej
Pierwszą z zasad, dzięki którym zwiększymy efektywność pracy zdalnej z domu, czy jakiegokolwiek innego miejsca na ziemi, jest zadbanie o ciche i wygodne miejsce do pracy. Ważne jest, aby przestrzeń była czysta i znajdywały się z niej niepotrzebne, rozpraszające nas przedmioty. Kolejną ważną kwestią jest korzystanie z narzędzi, które stworzone zostały właśnie w celu poprawy naszej efektywności, np. Microsoft Teams. Warto każdego dnia czy tygodnia tworzyć listy zadań i wyznaczać w nich priorytety.
Jak jeszcze poprawić efektywność pracy zdalnej?
Aby nasza praca z domu była równie efektywna co praca z biura, musimy pamiętać, że mimo iż kusi nas na przykład zrobienie prania czy przygotowania obiadu, to tak naprawdę jesteśmy w pracy i nasz czas powinniśmy poświęcać tylko i wyłącznie wykonywaniu zadań z nią związanych. Jeśli przeszkadzają nam inni domownicy, zamknijmy się w odosobnionym pokoju.